Detta är till dig, min gamla bästis

När jag var tre år flyttade jag och mamma in i en lägenhet på Eskilsgatan. Och i samma värva träffade jag en flicka som bodde på andra sidan gatan, Nathalie. Vi blev genast jättebra vänner, och gjorde verkligen allt tillsammans. Jag minns hur vi busringde till Calle som var fem år äldre än mig. Gillade äldre killar redan som sjuåring, hahaha! Jag minns hur vi lekte med en McDonaldsleksak från våra balkonger, att vi gick till Dannes och köpte cola bara för att få panten (mamma hittade oss på gatan när vi hällde ut drickan...), jag minns hur vi dansade till Spice Girls, hur vi grät tillsammans när Jack dog i Titanic och hur mycket vi älskade My Heart Will Go On. Jag har så otroligt många minnen av henne. Genom att jag lärde känna henne träffade jag också Adam. Jag och Nathalie var verkligen bästa vänner, och med Adam blev vi en fin liten trio. Riktiga busungar. Tyvärr gled vi ifrån varandra när hon och hennes mamma flyttade till en annan stad. Tappade då även kontakten med Adam. Men idag när jag kom hem från en kväll med vänner kommer mami och berättar att hon har blivit mamma. För ganska precis 12 timmar sen för att vara exakt. Åh, jag är så glad för din skull, Nattis! Du kommer bli en asbra mamma, och jag önskar dig all lycka i världen ♥


Namn:


Mail: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Kom ihåg mig?

Åh. Vad fint. Vad glad jag blir. Har fått en riktig busunge. Hittade dig på fb och vad glad jag blev. Tack för det fina inlägget !!! <3

Postat den 2011-02-10, klockan 22:33:51