Blev nekad till ambulans - Fick föda hemma

Något jag inte kan förstå är när en människa blir nekad till ambulans. Det hände min kusin när hon skulle föda sitt fjärde barn. SOS frågar inte ens hur akut det är, utan säger att de borde ta taxi istället. Är taxi ett val när barnet är på väg ut?! Bokstavligt talat alltså. Fyfan, blir äcklad när man hör sådana saker. Finns en artikel om hela incidenten här. Tycker de hanterade allting väldigt dåligt. Och det är inte första gången de hanterar saker dåligt. När en närstående familjemedlem var extremt dålig (riktigt allvarligt, inget brutet ben direkt) så hann min moster och man komma fram från Ärla innan ambulansen kom. Och från Mälarsjukhuset till den lägenheten var avståndet max 3 minuter med bil. Vad fan tänker dem med? Handlar det om ett liv borde man kanske vara liite snabb? Blir så förbannad när de inte kan göra sitt jobb ordentligt. Fy fan.

Men nej, nu vidare till något roligare! Ikväll blir det utgång med fina vänner. Taggar till bra partymusik! :D


Namn:


Mail: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Kom ihåg mig?

aa man får hoppas.. jag ska inte göra mkt denna helgen faktiskt.för din del då?:D

Postat den 2010-10-08, klockan 14:42:13