Mietek Grochers "Jag överlevde!" sökes!

Efter att ett bra tag varit väldigt lässugen drog jag mig mot biblioteket igår. Det resulterade i en extremt tung påse och alldeles för många böcker att läsa på bara en månad. Nu har jag hur som helst börjat på A-6171 (- "ett judiskt levnadsöde"), som verkar väldigt bra! Jag är ju en sucker för böcker om andra världskriget. Eller ja, andra världskriget i allmänhet. Anledningen till att jag gick till biblioteket var att jag ville läsa om Mietek Grochers Jag överlevde!, men den var tyvärr utlånad.. Så det är bara att gå tillbaka om en månad, då den ska vara inne igen!
Idag har jag jobbat (bara två dagar kvar nu!), sovit och åkt till Slagsta glass med Almira, Elin & Sebbe för att sen möta upp Jasmin och Dennis. Eftersom Almira flyttar till Trollhättan så var vi tvunga att ses innan! Hon ska ju gå på högskolan där så vi kommer ses betydligt mer sällan. Sen satte vi oss i bilarna igen och drog oss ut mot en viss industridel av staden. En väldigt deprimerande del av staden. Helt död. Vi åkte även förbi en död ekorre. Helt mosad, väldigt äckligt. När vi var tillbaka i den mer levande delen av staden så bestämde sig jag och Elin för att åka till Ekängen, då sistnämnda skulle införskaffa hårfärg (vilket jag också borde, hej utväxt liksom). Och nu är det dags att sova, näst sista jobbdagen imorn!


Namn:


Mail: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Kom ihåg mig?