Das Experiment

Har just sett på en riktigt bra film, som heter Das Experiment.
Såhär beskrivs filmen på tankafett.com:
Experimentet är den lysande och prisbelönta filmen om ett forskningsprojekt vars syfte är att studera individens aggressiva beteende i en fängelsemiljö. För att åstadkomma detta väljer man ut 20 frivilliga män, som genom en annons i tidningen har lockats att mot ekonomisk ersättning delta i experimentet.
Mot en betalning av 2000 dollar ska dessa män spendera två veckor på ett specialbyggt fängelse, noga övervakade av kameror. Åtta av männen har fått rollen som fångvaktare och de övriga tolv ikläder sig rollen som fångar och måste därför lyda och underställa sig väktarnas krav på disciplin.
Från att i början ha varit något av en lek för deltagarna tar experimentet en problematisk vändning allt eftersom dagarna går.
Maktspel uppstår och personligheter spelas ut mot varandra.
Snart har ingen kontroll över situationen.
Nu kan vad som helst hända...


Och den filmen var verkligen superbra! Och jag tycker det är bra att när en film ska utspela sig i Tyskland är att skådespelarna då faktiskt pratar tyska. Det förekommer i allt för många filmer att de faktiskt pratar engelska när en film utspelar sig som tex i Tyskland. När de pratar på engelska känns det så fake om filmen inte utspelas i ett engelsktalande land liksom. Men det är ju bara min åsikt, hähä. Anyway, filmen var grym!
Och jag som skulle lägga mig tidigt, äh, så blev det med det, haha. Skulle väl ändå inte kunnat somna. Nu blire SATC, sen en dejt med kudden!
Puusss


Namn:


Mail: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Kom ihåg mig?